8 marca 2018 / dziecisaważne.pl

Twórczmy środowisko, w którym dziewczynki mogą dorastać w poczuciu pewności siebie i siły sprawdzej

Mirella Panek-Owsiańska: Rodzice mogą świadomie dobierać lektury, pokazywać żeńskie bohaterki, zwłaszcza że ostatnio na rynku ukazało się kilka książek o takich kobietach. Mogą zwracać uwagę na język, wyeliminować dyskryminujące określenia. Mogą zachęcać do odkrywania własnych pasji bez względu na to, czy jest to balet, czy budowa robotów (obie te rzeczy fascynują np. moją 9-letnią córkę).

10 maja 2017 / Gazeta Wyborcza

Jak wychować dziewczynkę. Czy moja córka będzie feministką?

„Naszym magazynem, szkoleniami oraz badaniami nad tym, czym jest dzisiaj „dziewczyńskość”, chcemy zainicjować publiczną debatę dotyczącą wychowywania dziewczynek, stereotypów, itd.” – opowiada jedna z fundatorek Mirella Panek-Owsiańska.

19/2017 / As Biznesu

Liderki – wspierajmy się!

Temat przywództwa kobiet coraz częściej pojawia się w  debacie publicznej, wywoływany czy to przez kampanię Hillary Clinton w  wyborach prezydenckich w  USA, wypowiedzi 19-letniej laureatki Pokojowej Nagrody Nobla – Malali Yousafzai czy kolejne książki Sheryl Sandberg, wiceszefowej Facebooka.Coraz więcej badań skupia się na stylach przywództwa, analizując czy jest on związany z płcią i na ile większy udział kobiet jest korzystny dla całej organizacji. Niektórzy prognozują wręcz, że XXI wiek będzie należał do kobiet.

12 lutego 2017 / Puls Biznesu

Jest wiele ciekawych rzeczy do zrobienia razem 

— Tak zwany trzeci sektor, czyli sektor organizacji pozarządowych, składa się z fundacji i stowarzyszeń. W Polsce jest zarejestrowanych około 100 tysięcy stowarzyszeń i 20 tysięcy fundacji. Mniej więcej 70 proc. z tych podmiotów jest aktywnych — mówiła Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które promuje zrównoważony rozwój i inicjuje przedsięwzięcia związane z odpowiedzialnością społeczną biznesu.

26 marca 2016 / TVPInfo

Kapitalny program

Czy CSR się opłaca? Czy firmy, które go wdrażają przynoszą większą wartość społeczeństwu?

18 grudnia 2016 / debata Rzeczpospolitej

Firmy chcą maksymalizować swój pozytywny wpływ na społeczeństwo

– Biznes odchodzi od pojedynczych działań, czy to społecznych, czy to stricte charytatywnych, na rzecz pewnego całościowego, strategicznego myślenia o odpowiedzialności firmy – mówiła podczas programu Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

13 listopada 2009 / Decydent & Decision Maker

Przegrana kampania

Kandydatka rządu polskiego na stanowisko sekretarza generalnego Rady Europy – minister Hanna Suchocka była członkiem grupy chadeckiej, której to grupie – zgodnie z wewnętrznymi umowami – stanowisko to miało przypaść tym razem.

7 sierpnia 2016 / Express Bydgoski

Szef nigdy nie znajduje dobrego momentu, by awansować kobietę 

W Polsce – mimo wielu badań, które jasno pokazują, że kobiety na tych samych stanowiskach i tak samo przygotowane merytorycznie jak mężczyźni zarabiają mniej – ciągle nie traktuje się tego zjawiska poważnie. Często to temat żartów. Nadal wielu szefów i mężczyzn
i kobiet, jest przekonanych, że problem nie istnieje, bo w ich firmie, ich urzędzie pensje są wyrównane.

10 czerwca 2014 / debata Polskiej Izby Biegłych Rewidentów

Dobry raport, czyli jaki?

Jak stworzyć dobry, kompletny, wiarygodny i dobrze komunikujący raport społeczny?

2014 / www.odpowiedzialnybiznes.pl

Esej o sztuce raportowania 

Raportowanie społeczne to wymagający proces, gdyż łączy szereg pozornie całkowicie rozbieżnych elementów. „Esej o sztuce raportowania” odpowiada na pytania: co raportować, w jaki sposób, a także co chyba najtrudniejsze – co zrobić z gotowym raportem?

grudzień 2014 / Rzeczpospolita – Kompendium CSR

Przywództwo kobiet. Kobiety chcą, mogą, potrafią.

Udział kobiet we władzach firm wpływa także długofalowo na kulturę organizacyjną firmy. To więcej kreatywności i innowacyjności, wyższa efektywność zespołów, łatwiejsze przyciąganie talentów czy też większa satysfakcja pracowników i pracownic. Wiele firm już to zauważyło i rozpoczęło wewnętrzny monitoring pod kątem płci.

14 maja 2013 / TVN24

Inny punkt widzenia – rozmowa Grzegorzem Miecugowem

To nie był wywiad, to była prawdziwa rozmowa.

26 listopada 2011 / Poranny.pl

CSR można zmierzyć 

No właśnie – często się zaleca pisemne opracowania strategii CSR. Dlaczego warto tworzyć taki system?

– Bo on porządkuje rozwiązania rozproszone w firmie, nad którymi nikt nie panował i przez co nie były tak skuteczne, jak mogą być. Budowanie strategii pozwala m.in. na poznanie tzw. interesariuszy firmy: klientów, dostawców, społeczności lokalnej, organizacji branżowych – czyli wszystkich, na których firma wywiera jakiś wpływ. Istnienie takiego systemu charakteryzuje firmy dojrzałe, mające świadomość, że to może być element przewagi konkurencyjnej. To jest trend międzynarodowy. Przedsiębiorcy mają świadomość, że taka strategia jest jednym z narzędzi lepszego przygotowania się do nadchodzących zmian: demograficznych, klimatycznych czy kryzysu.

grudzień 2006 / gazeta.ngo.pl

7 grzechów głównych we współpracy z mediami

Poradnik praktyczny dla zainteresowanych.