3 września 2021 / podcast Ofeminin

Czego pragną dziewczyny? Władzy!

Odcinek podcastu skupia się na przywództwie kobiet. Czy łatwo to osiągają? Rozmawiamy o tym z Mirellą Panek-Owsiańską, ekspertką ds. biznesu i komunikacji, która szkoli, występuje publicznie i edukuje między innymi na temat przywództwa kobiet. Dowiecie się, jakimi cechami wyróżniają się polityczki, z jakimi stereotypami muszą mierzyć się przyszłe kierowniczki oraz dlaczego  świat nie ufa jeszcze ekspertkom.

2 sierpnia 2021 / podcast Zrównoważony rozwój

Kobiety i zrównoważony rozwój

Kobiety wciąż stanowią mniejszość w polityce i w zarządach firm, gdzie gdzie zasiadają w większości uprzywilejowani biali mężczyźni. Rządy i wielki biznes nie robią wystarczająco dużo, aby zaadresować kryzys klimatyczny i pogłębiające się nierówności na świecie. Jednocześnie coraz więcej jest przykładów kobiet liderek w biznesie i polityce, których przywództwo pozytywnie wyróżnia się na tle innych. Jesteśmy w takim momencie, w którym właściwe wydaje się poddanie krytycznej ocenie dotychczasowe funkcjonowanie świata.
W podcaście „Zrównoważony biznes” rozmawiam o tym z Justyną Markowicz.

23 czerwca 2021 / podcast Forbes Women

By mierzyć się z nierównościami i luką płacową, potrzeba nam zmian systemowych

Bardzo ważnym jest, by głos kobiet był słyszany nie tylko w firmach, ale także w przestrzeni publicznej. Pamiętajmy, że wnosi on inną perspektywę, która wynika z faktu bycia kobietą i tego, że na wiele spraw patrzymy inaczej – mówi w Podcaście „Forbes Women” Mirella Panek-Owsiańska, członkini Zarządu Fundacji Szkoła Liderów, ekspertka CSR i zarządzania różnorodnością.

21 kwietnia 2021 / Rzeczpospolita

Dzień Ziemi to międzynarodowe święto hipokryzji

– Wiele firm zdaje sobie sprawę z wagi kwestii środowiskowych w swojej działalności i stara się przekształcać swój model biznesowy tak, żeby był np. mniej energochłonny, stosują materiały z recyklingu, ograniczają produkcję plastiku, dbają o zachowanie różnorodności biologicznej. Są to działania długofalowe, ale robione strategicznie i w sposób ciągły – komentuje w rozmowie z „Rzeczpospolitą” Mirella Panek-Owsiańska, ekspertka CSR. – Niestety, dla wielu firm Dzień Ziemi to takie ekologiczne Mikołajki, kiedy można pochwalić się jednorazową akcją, która ładnie wygląda w mediach – dodaje.

 

2 lutego 2021 / Sektor 3.0

Marketing zaangażowany społecznie, czyli wszyscy wygrywają

A gdyby firma zachęcała swoich klientów i klientki do zakupu wybranego produktu i część zysków ze sprzedaży przekazywała konkretnej organizacji? Tak działa mechanizm CRM (ang. cause related marketing), czyli marketing zaangażowanego społecznie, który dla firmy może być częścią strategii CSR, dla organizacji społecznych elementem fundraisingu i początkiem współpracy z biznesem, zaś dla klientów możliwością wyboru produktów, które dodatkowo wspierają ważne cele społeczne.

29 września 2020 / ngo.pl

POD LUPĄ: Dlaczego (nie) pracuję w organizacji? Mirella Panek-Owsiańska: Jasne i ciemne strony administracji, biznesu i akademii

Doświadczenia pracy w różnych sektorach pomagają zrozumieć współczesny świat i poznać rozmaite punkty widzenia. Osoby zarządzające organizacjami pozarządowymi powinny posiadać doświadczenie pracy w innym sektorze oraz możliwości stałego kontaktu i wymiany doświadczeń z osobami kierującymi firmami czy instytucjami publicznymi.

19 sierpnia 2020 / ngo.pl

10 stron internetowych polskich organizacji, z których warto uczyć się jak angażować

Strona internetowa organizacja dawno przestała być tylko statyczną wizytówką, zawierającą jedynie adres i sprawozdania roczne. Dla wielu organizacji staje się ważnym narzędziem komunikacji i fundraisingu, pokazując ich misję oraz działania, zachęcając do zaangażowania osobistego lub finansowego. Przeanalizowałam 10 stron polskich organizacji, które robią to dobrze, ładnie oraz skutecznie i mogą stać się inspiracją dla innych.

27 lipca 2020 / Newseria

Polskie spółki nie mają strategii redukcji emisji CO2

– Europejski Zielony Ład, który jest w tej chwili jedną z najważniejszych polityk unijnych, przewiduje, że do 2030 roku Unia Europejska powinna o połowę obniżyć swoje emisje, a do 2050 roku stać się neutralna klimatycznie. Dla polskich firm to zarówno szansa, jak i zagrożenie. Jeżeli wypadniemy za burtę, nie dostaniemy finansowania na transformację naszych przedsiębiorstw w stronę zielonej gospodarki i zrównoważonego rozwoju. UE przeznacza na to ogromne fundusze, ale jeśli polskie firmy nie będą miały strategii klimatycznych i nie będą świadome, że to jest w tej chwili najważniejszy kierunek, w którym Unia podąża, to niestety będą mieć problemy z dostępem do kapitału – mówi agencji Newseria Biznes Mirella Panek-Owsiańska, ekspert ds. CSR, była członkini zarządu CSR Europe i wieloletnia prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

15 kwietnia 2020 / ngo.pl

5 trendów fundraisingu online

Jak pozyskiwać fundusze na działalność organizacji? Czy warto jeszcze wysyłać maile z prośbą o wsparcie, zainwestować w darczyńców regularnych, a może zatrudnić do fundraisingu boty? Poczytajcie o nowych i wciąż aktualnych trendach w fundraisingu online.

16 lipca 2019 / MyCompany Polska

Budżet mały-doskonały

– Nie miałyśmy kapitału finansowego, ale miałyśmy ludzki. Każda z dziewięciu założycielek fundacji reprezentowała wiedzę i umiejętności w jakiejś dziedzinie: marketingu, dziennikarstwie, grafice, mediach społecznościowych. To był nasz największy atut. Podobnie jak bogata sieć kontaktów, która pomogła nam zbudować społeczność na Facebooku i dotrzeć do liderów opinii  – mówi Mirella Panek-Owsiańska, współzałożycielka „Kosmosu dla dziewczynek”, członkini zarządu CSR Europe i jurorka  Effie 2019. – Najtrudniejsze było to, że żadna z nas nie miała doświadczenia we wprowadzaniu na rynek tytułu prasowego. 

11 grudnia 2019 / Effie

20-lecie Effie Poland

Z okazji 20 lat konkursu Effie Poland opowiadam o kampaniach społecznych z obszaru Pro-bono.

 

8 marca 2018 / dziecisaważne.pl

Twórczmy środowisko, w którym dziewczynki mogą dorastać w poczuciu pewności siebie i siły sprawdzej

Mirella Panek-Owsiańska: Rodzice mogą świadomie dobierać lektury, pokazywać żeńskie bohaterki, zwłaszcza że ostatnio na rynku ukazało się kilka książek o takich kobietach. Mogą zwracać uwagę na język, wyeliminować dyskryminujące określenia. Mogą zachęcać do odkrywania własnych pasji bez względu na to, czy jest to balet, czy budowa robotów (obie te rzeczy fascynują np. moją 9-letnią córkę).

10 maja 2017 / Gazeta Wyborcza

Jak wychować dziewczynkę. Czy moja córka będzie feministką?

„Naszym magazynem, szkoleniami oraz badaniami nad tym, czym jest dzisiaj „dziewczyńskość”, chcemy zainicjować publiczną debatę dotyczącą wychowywania dziewczynek, stereotypów, itd.” – opowiada jedna z fundatorek Mirella Panek-Owsiańska.

19/2017 / As Biznesu

Liderki – wspierajmy się!

Temat przywództwa kobiet coraz częściej pojawia się w  debacie publicznej, wywoływany czy to przez kampanię Hillary Clinton w  wyborach prezydenckich w  USA, wypowiedzi 19-letniej laureatki Pokojowej Nagrody Nobla – Malali Yousafzai czy kolejne książki Sheryl Sandberg, wiceszefowej Facebooka.Coraz więcej badań skupia się na stylach przywództwa, analizując czy jest on związany z płcią i na ile większy udział kobiet jest korzystny dla całej organizacji. Niektórzy prognozują wręcz, że XXI wiek będzie należał do kobiet.

7 czerwca 2020 / Sektor 3.0

Biznes i 10 hasztagów, które niosą pomoc 

Okres pandemii okazał się trudny nie tylko dla służby zdrowia, ale także dla wielu firm i organizacji społecznych. Warto przyjrzeć się inicjatywom, w które zaangażowany był biznes, bo okazuje się, że firmowa pomoc to nie tylko przekazywanie funduszy na rzecz szpitali. Profesjonalna komunikacja, zaangażowany zespół, dobra identyfikacja wizualna i świetne wykorzystanie internetu – to znaki rozpoznawcze projektów, które urodziły się w sieci. Projektów, w których firmy, organizacje i osoby fizyczne przy użyciu mediów społecznościowych i internetu zmobilizowały siebie i innych do pomocy w czasach kryzysu.

 

 

7 sierpnia 2016 / Express Bydgoski

Szef nigdy nie znajduje dobrego momentu, by awansować kobietę 

W Polsce – mimo wielu badań, które jasno pokazują, że kobiety na tych samych stanowiskach i tak samo przygotowane merytorycznie jak mężczyźni zarabiają mniej – ciągle nie traktuje się tego zjawiska poważnie. Często to temat żartów. Nadal wielu szefów i mężczyzn
i kobiet, jest przekonanych, że problem nie istnieje, bo w ich firmie, ich urzędzie pensje są wyrównane.

 

 

18 grudnia 2016 / debata Rzeczpospolitej

Firmy chcą maksymalizować swój pozytywny wpływ na społeczeństwo

– Biznes odchodzi od pojedynczych działań, czy to społecznych, czy to stricte charytatywnych, na rzecz pewnego całościowego, strategicznego myślenia o odpowiedzialności firmy – mówiła podczas programu Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

10 czerwca 2014 / debata Polskiej Izby Biegłych Rewidentów

Dobry raport, czyli jaki?

2014 / www.odpowiedzialnybiznes.pl

Esej o sztuce raportowania 

Raportowanie społeczne to wymagający proces, gdyż łączy szereg pozornie całkowicie rozbieżnych elementów. „Esej o sztuce raportowania” odpowiada na pytania: co raportować, w jaki sposób, a także co chyba najtrudniejsze – co zrobić z gotowym raportem?

grudzień 2014 / Rzeczpospolita – Kompendium CSR

Przywództwo kobiet. Kobiety chcą, mogą, potrafią.

Udział kobiet we władzach firm wpływa także długofalowo na kulturę organizacyjną firmy. To więcej kreatywności i innowacyjności, wyższa efektywność zespołów, łatwiejsze przyciąganie talentów czy też większa satysfakcja pracowników i pracownic. Wiele firm już to zauważyło i rozpoczęło wewnętrzny monitoring pod kątem płci.

14 maja 2013 / TVN24

Inny punkt widzenia – rozmowa Grzegorzem Miecugowem

To nie był wywiad, to była prawdziwa rozmowa.

11 kwietnia 2012 / TVPInfo

Różnorodność się opłaca

11 września 2012 / FOB

CSR 2.0

26 listopada 2011 / Poranny.pl

CSR można zmierzyć 

No właśnie – często się zaleca pisemne opracowania strategii CSR. Dlaczego warto tworzyć taki system?

– Bo on porządkuje rozwiązania rozproszone w firmie, nad którymi nikt nie panował i przez co nie były tak skuteczne, jak mogą być. Budowanie strategii pozwala m.in. na poznanie tzw. interesariuszy firmy: klientów, dostawców, społeczności lokalnej, organizacji branżowych – czyli wszystkich, na których firma wywiera jakiś wpływ. Istnienie takiego systemu charakteryzuje firmy dojrzałe, mające świadomość, że to może być element przewagi konkurencyjnej. To jest trend międzynarodowy. Przedsiębiorcy mają świadomość, że taka strategia jest jednym z narzędzi lepszego przygotowania się do nadchodzących zmian: demograficznych, klimatycznych czy kryzysu.

4 marca 2010 / ngo.pl

Ludzie sektora

Od podszewki zna trzy sektory. Zaczęła od polityki, trafiła do biznesu, aby zadomowić się w pozarządówce. Otwarta, tolerancyjna, zaangażowana, wie, że nie ma jednego słusznego sposobu na działanie. Trzy lata temu podjęła się prowadzenia organizacji, która znajdowała się na „rozstaju dróg”. Dziś Forum Odpowiedzialnego Biznesu postrzegane jest jako poważna i wiarygodna instytucja.

13 listopada 2009 / Decydent & Decision Maker

Przegrana kampania

Kandydatka rządu polskiego na stanowisko sekretarza generalnego Rady Europy – minister Hanna Suchocka była członkiem grupy chadeckiej, której to grupie – zgodnie z wewnętrznymi umowami – stanowisko to miało przypaść tym razem.

grudzień 2006 / gazeta.ngo.pl

7 grzechów głównych we współpracy z mediami

Poradnik praktyczny dla zainteresowanych.

26 marca 2016 / TVPInfo

Kapitalny program

Czy CSR się opłaca? Czy firmy, które go wdrażają przynoszą większą wartość społeczeństwu?

12 lutego 2017 / Puls Biznesu

Jest wiele ciekawych rzeczy do zrobienia razem 

— Tak zwany trzeci sektor, czyli sektor organizacji pozarządowych, składa się z fundacji i stowarzyszeń. W Polsce jest zarejestrowanych około 100 tysięcy stowarzyszeń i 20 tysięcy fundacji. Mniej więcej 70 proc. z tych podmiotów jest aktywnych — mówiła Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które promuje zrównoważony rozwój i inicjuje przedsięwzięcia związane z odpowiedzialnością społeczną biznesu.

7 czerwca 2020 / Sektor 3.0

Biznes i 10 hasztagów, które niosą pomoc 

Okres pandemii okazał się trudny nie tylko dla służby zdrowia, ale także dla wielu firm i organizacji społecznych. Warto przyjrzeć się inicjatywom, w które zaangażowany był biznes, bo okazuje się, że firmowa pomoc to nie tylko przekazywanie funduszy na rzecz szpitali. Profesjonalna komunikacja, zaangażowany zespół, dobra identyfikacja wizualna i świetne wykorzystanie internetu – to znaki rozpoznawcze projektów, które urodziły się w sieci. Projektów, w których firmy, organizacje i osoby fizyczne przy użyciu mediów społecznościowych i internetu zmobilizowały siebie i innych do pomocy w czasach kryzysu.

 

 

21 kwietnia 2021 / Rzeczpospolita

Dzień Ziemi to międzynarodowe święto hipokryzji

– Wiele firm zdaje sobie sprawę z wagi kwestii środowiskowych w swojej działalności i stara się przekształcać swój model biznesowy tak, żeby był np. mniej energochłonny, stosują materiały z recyklingu, ograniczają produkcję plastiku, dbają o zachowanie różnorodności biologicznej. Są to działania długofalowe, ale robione strategicznie i w sposób ciągły – komentuje w rozmowie z „Rzeczpospolitą” Mirella Panek-Owsiańska, ekspertka CSR. – Niestety, dla wielu firm Dzień Ziemi to takie ekologiczne Mikołajki, kiedy można pochwalić się jednorazową akcją, która ładnie wygląda w mediach – dodaje.

 

2 lutego 2021 / Sektor 3.0

Marketing zaangażowany społecznie, czyli wszyscy wygrywają

A gdyby firma zachęcała swoich klientów i klientki do zakupu wybranego produktu i część zysków ze sprzedaży przekazywała konkretnej organizacji? Tak działa mechanizm CRM (ang. cause related marketing), czyli marketing zaangażowanego społecznie, który dla firmy może być częścią strategii CSR, dla organizacji społecznych elementem fundraisingu i początkiem współpracy z biznesem, zaś dla klientów możliwością wyboru produktów, które dodatkowo wspierają ważne cele społeczne.

29 września 2020 / ngo.pl

POD LUPĄ: Dlaczego (nie) pracuję w organizacji? Mirella Panek-Owsiańska: Jasne i ciemne strony administracji, biznesu i akademii

Doświadczenia pracy w różnych sektorach pomagają zrozumieć współczesny świat i poznać rozmaite punkty widzenia. Osoby zarządzające organizacjami pozarządowymi powinny posiadać doświadczenie pracy w innym sektorze oraz możliwości stałego kontaktu i wymiany doświadczeń z osobami kierującymi firmami czy instytucjami publicznymi.

19 sierpnia 2020 / ngo.pl

10 stron internetowych polskich organizacji, z których warto uczyć się jak angażować

Strona internetowa organizacja dawno przestała być tylko statyczną wizytówką, zawierającą jedynie adres i sprawozdania roczne. Dla wielu organizacji staje się ważnym narzędziem komunikacji i fundraisingu, pokazując ich misję oraz działania, zachęcając do zaangażowania osobistego lub finansowego. Przeanalizowałam 10 stron polskich organizacji, które robią to dobrze, ładnie oraz skutecznie i mogą stać się inspiracją dla innych.

27 lipca 2020 / Newseria

Polskie spółki nie mają strategii redukcji emisji CO2

– Europejski Zielony Ład, który jest w tej chwili jedną z najważniejszych polityk unijnych, przewiduje, że do 2030 roku Unia Europejska powinna o połowę obniżyć swoje emisje, a do 2050 roku stać się neutralna klimatycznie. Dla polskich firm to zarówno szansa, jak i zagrożenie. Jeżeli wypadniemy za burtę, nie dostaniemy finansowania na transformację naszych przedsiębiorstw w stronę zielonej gospodarki i zrównoważonego rozwoju. UE przeznacza na to ogromne fundusze, ale jeśli polskie firmy nie będą miały strategii klimatycznych i nie będą świadome, że to jest w tej chwili najważniejszy kierunek, w którym Unia podąża, to niestety będą mieć problemy z dostępem do kapitału – mówi agencji Newseria Biznes Mirella Panek-Owsiańska, ekspert ds. CSR, była członkini zarządu CSR Europe i wieloletnia prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

15 kwietnia 2020 / ngo.pl

5 trendów fundraisingu online

Jak pozyskiwać fundusze na działalność organizacji? Czy warto jeszcze wysyłać maile z prośbą o wsparcie, zainwestować w darczyńców regularnych, a może zatrudnić do fundraisingu boty? Poczytajcie o nowych i wciąż aktualnych trendach w fundraisingu online.

16 lipca 2019 / MyCompany Polska

Budżet mały-doskonały

– Nie miałyśmy kapitału finansowego, ale miałyśmy ludzki. Każda z dziewięciu założycielek fundacji reprezentowała wiedzę i umiejętności w jakiejś dziedzinie: marketingu, dziennikarstwie, grafice, mediach społecznościowych. To był nasz największy atut. Podobnie jak bogata sieć kontaktów, która pomogła nam zbudować społeczność na Facebooku i dotrzeć do liderów opinii  – mówi Mirella Panek-Owsiańska, współzałożycielka „Kosmosu dla dziewczynek”, członkini zarządu CSR Europe i jurorka  Effie 2019. – Najtrudniejsze było to, że żadna z nas nie miała doświadczenia we wprowadzaniu na rynek tytułu prasowego. 

11 grudnia 2019 / Effie

20-lecie Effie Poland

Z okazji 20 lat konkursu Effie Poland opowiadam o kampaniach społecznych z obszaru Pro-bono.

 

8 marca 2018 / dziecisaważne.pl

Twórczmy środowisko, w którym dziewczynki mogą dorastać w poczuciu pewności siebie i siły sprawdzej

Mirella Panek-Owsiańska: Rodzice mogą świadomie dobierać lektury, pokazywać żeńskie bohaterki, zwłaszcza że ostatnio na rynku ukazało się kilka książek o takich kobietach. Mogą zwracać uwagę na język, wyeliminować dyskryminujące określenia. Mogą zachęcać do odkrywania własnych pasji bez względu na to, czy jest to balet, czy budowa robotów (obie te rzeczy fascynują np. moją 9-letnią córkę).

10 maja 2017 / Gazeta Wyborcza

Jak wychować dziewczynkę. Czy moja córka będzie feministką?

„Naszym magazynem, szkoleniami oraz badaniami nad tym, czym jest dzisiaj „dziewczyńskość”, chcemy zainicjować publiczną debatę dotyczącą wychowywania dziewczynek, stereotypów, itd.” – opowiada jedna z fundatorek Mirella Panek-Owsiańska.

21 marca 2017 / FOB

5 lat Karty Różnorodności w Polsce

 

 

19/2017 / As Biznesu

Liderki – wspierajmy się!

Temat przywództwa kobiet coraz częściej pojawia się w  debacie publicznej, wywoływany czy to przez kampanię Hillary Clinton w  wyborach prezydenckich w  USA, wypowiedzi 19-letniej laureatki Pokojowej Nagrody Nobla – Malali Yousafzai czy kolejne książki Sheryl Sandberg, wiceszefowej Facebooka.Coraz więcej badań skupia się na stylach przywództwa, analizując czy jest on związany z płcią i na ile większy udział kobiet jest korzystny dla całej organizacji. Niektórzy prognozują wręcz, że XXI wiek będzie należał do kobiet.

2 czerwca 2021 / Forbes Women

By mierzyć się z nierównością i luką płacową, potrzebujemy zmiany systemowej 

Bardzo ważnym jest, by głos kobiet był słyszany nie tylko w firmach, ale także w przestrzeni publicznej. Pamiętajmy, że wnosi on inną perspektywę, która wynika z faktu bycia kobietą i tego, że na wiele spraw patrzymy inaczej – mówi w Podcaście „Forbes Women” Mirella Panek-Owsiańska, członkini Zarządu Fundacji Szkoła Liderów, ekspertka CSR i zarządzania różnorodnością.

 

 

7 sierpnia 2016 / Express Bydgoski

Szef nigdy nie znajduje dobrego momentu, by awansować kobietę 

W Polsce – mimo wielu badań, które jasno pokazują, że kobiety na tych samych stanowiskach i tak samo przygotowane merytorycznie jak mężczyźni zarabiają mniej – ciągle nie traktuje się tego zjawiska poważnie. Często to temat żartów. Nadal wielu szefów i mężczyzn
i kobiet, jest przekonanych, że problem nie istnieje, bo w ich firmie, ich urzędzie pensje są wyrównane.

 

 

18 grudnia 2016 / debata Rzeczpospolitej

Firmy chcą maksymalizować swój pozytywny wpływ na społeczeństwo

– Biznes odchodzi od pojedynczych działań, czy to społecznych, czy to stricte charytatywnych, na rzecz pewnego całościowego, strategicznego myślenia o odpowiedzialności firmy – mówiła podczas programu Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

10 czerwca 2014 / debata Polskiej Izby Biegłych Rewidentów

Dobry raport, czyli jaki?

 

2014 / www.odpowiedzialnybiznes.pl

Esej o sztuce raportowania 

Raportowanie społeczne to wymagający proces, gdyż łączy szereg pozornie całkowicie rozbieżnych elementów. „Esej o sztuce raportowania” odpowiada na pytania: co raportować, w jaki sposób, a także co chyba najtrudniejsze – co zrobić z gotowym raportem?

grudzień 2014 / Rzeczpospolita – Kompendium CSR

Przywództwo kobiet. Kobiety chcą, mogą, potrafią.

Udział kobiet we władzach firm wpływa także długofalowo na kulturę organizacyjną firmy. To więcej kreatywności i innowacyjności, wyższa efektywność zespołów, łatwiejsze przyciąganie talentów czy też większa satysfakcja pracowników i pracownic. Wiele firm już to zauważyło i rozpoczęło wewnętrzny monitoring pod kątem płci.

14 maja 2013 / TVN24

Inny punkt widzenia – rozmowa Grzegorzem Miecugowem

To nie był wywiad, to była prawdziwa rozmowa.

11 kwietnia 2012 / TVPInfo

Różnorodność się opłaca

 

11 września 2012 / FOB

CSR 2.0

26 listopada 2011 / Poranny.pl

CSR można zmierzyć 

No właśnie – często się zaleca pisemne opracowania strategii CSR. Dlaczego warto tworzyć taki system?

– Bo on porządkuje rozwiązania rozproszone w firmie, nad którymi nikt nie panował i przez co nie były tak skuteczne, jak mogą być. Budowanie strategii pozwala m.in. na poznanie tzw. interesariuszy firmy: klientów, dostawców, społeczności lokalnej, organizacji branżowych – czyli wszystkich, na których firma wywiera jakiś wpływ. Istnienie takiego systemu charakteryzuje firmy dojrzałe, mające świadomość, że to może być element przewagi konkurencyjnej. To jest trend międzynarodowy. Przedsiębiorcy mają świadomość, że taka strategia jest jednym z narzędzi lepszego przygotowania się do nadchodzących zmian: demograficznych, klimatycznych czy kryzysu.

4 marca 2010 / ngo.pl

Ludzie sektora

Od podszewki zna trzy sektory. Zaczęła od polityki, trafiła do biznesu, aby zadomowić się w pozarządówce. Otwarta, tolerancyjna, zaangażowana, wie, że nie ma jednego słusznego sposobu na działanie. Trzy lata temu podjęła się prowadzenia organizacji, która znajdowała się na „rozstaju dróg”. Dziś Forum Odpowiedzialnego Biznesu postrzegane jest jako poważna i wiarygodna instytucja.

13 listopada 2009 / Decydent & Decision Maker

Przegrana kampania

Kandydatka rządu polskiego na stanowisko sekretarza generalnego Rady Europy – minister Hanna Suchocka była członkiem grupy chadeckiej, której to grupie – zgodnie z wewnętrznymi umowami – stanowisko to miało przypaść tym razem.

grudzień 2006 / gazeta.ngo.pl

7 grzechów głównych we współpracy z mediami

Poradnik praktyczny dla zainteresowanych.

26 marca 2016 / TVPInfo

Kapitalny program

Czy CSR się opłaca? Czy firmy, które go wdrażają przynoszą większą wartość społeczeństwu?

12 lutego 2017 / Puls Biznesu

Jest wiele ciekawych rzeczy do zrobienia razem 

— Tak zwany trzeci sektor, czyli sektor organizacji pozarządowych, składa się z fundacji i stowarzyszeń. W Polsce jest zarejestrowanych około 100 tysięcy stowarzyszeń i 20 tysięcy fundacji. Mniej więcej 70 proc. z tych podmiotów jest aktywnych — mówiła Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które promuje zrównoważony rozwój i inicjuje przedsięwzięcia związane z odpowiedzialnością społeczną biznesu.