27 lipca 2020 / Newseria
Polskie spółki nie mają strategii redukcji emisji CO2
– Europejski Zielony Ład, który jest w tej chwili jedną z najważniejszych polityk unijnych, przewiduje, że do 2030 roku Unia Europejska powinna o połowę obniżyć swoje emisje, a do 2050 roku stać się neutralna klimatycznie. Dla polskich firm to zarówno szansa, jak i zagrożenie. Jeżeli wypadniemy za burtę, nie dostaniemy finansowania na transformację naszych przedsiębiorstw w stronę zielonej gospodarki i zrównoważonego rozwoju. UE przeznacza na to ogromne fundusze, ale jeśli polskie firmy nie będą miały strategii klimatycznych i nie będą świadome, że to jest w tej chwili najważniejszy kierunek, w którym Unia podąża, to niestety będą mieć problemy z dostępem do kapitału – mówi agencji Newseria Biznes Mirella Panek-Owsiańska, ekspert ds. CSR, była członkini zarządu CSR Europe i wieloletnia prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
16 lipca 2019 / MyCompany Polska
Budżet mały-doskonały
– Nie miałyśmy kapitału finansowego, ale miałyśmy ludzki. Każda z dziewięciu założycielek fundacji reprezentowała wiedzę i umiejętności w jakiejś dziedzinie: marketingu, dziennikarstwie, grafice, mediach społecznościowych. To był nasz największy atut. Podobnie jak bogata sieć kontaktów, która pomogła nam zbudować społeczność na Facebooku i dotrzeć do liderów opinii – mówi Mirella Panek-Owsiańska, współzałożycielka „Kosmosu dla dziewczynek”, członkini zarządu CSR Europe i jurorka Effie 2019. – Najtrudniejsze było to, że żadna z nas nie miała doświadczenia we wprowadzaniu na rynek tytułu prasowego.
8 marca 2018 / dziecisaważne.pl
Twórczmy środowisko, w którym dziewczynki mogą dorastać w poczuciu pewności siebie i siły sprawdzej
Mirella Panek-Owsiańska: Rodzice mogą świadomie dobierać lektury, pokazywać żeńskie bohaterki, zwłaszcza że ostatnio na rynku ukazało się kilka książek o takich kobietach. Mogą zwracać uwagę na język, wyeliminować dyskryminujące określenia. Mogą zachęcać do odkrywania własnych pasji bez względu na to, czy jest to balet, czy budowa robotów (obie te rzeczy fascynują np. moją 9-letnią córkę).
10 maja 2017 / Gazeta Wyborcza
Jak wychować dziewczynkę. Czy moja córka będzie feministką?
„Naszym magazynem, szkoleniami oraz badaniami nad tym, czym jest dzisiaj „dziewczyńskość”, chcemy zainicjować publiczną debatę dotyczącą wychowywania dziewczynek, stereotypów, itd.” – opowiada jedna z fundatorek Mirella Panek-Owsiańska.
21 marca 2017 / FOB
5 lat Karty Różnorodności w Polsce
19/2017 / As Biznesu
Liderki – wspierajmy się!
Temat przywództwa kobiet coraz częściej pojawia się w debacie publicznej, wywoływany czy to przez kampanię Hillary Clinton w wyborach prezydenckich w USA, wypowiedzi 19-letniej laureatki Pokojowej Nagrody Nobla – Malali Yousafzai czy kolejne książki Sheryl Sandberg, wiceszefowej Facebooka.Coraz więcej badań skupia się na stylach przywództwa, analizując czy jest on związany z płcią i na ile większy udział kobiet jest korzystny dla całej organizacji. Niektórzy prognozują wręcz, że XXI wiek będzie należał do kobiet.
12 lutego 2017 / Puls Biznesu
Jest wiele ciekawych rzeczy do zrobienia razem
— Tak zwany trzeci sektor, czyli sektor organizacji pozarządowych, składa się z fundacji i stowarzyszeń. W Polsce jest zarejestrowanych około 100 tysięcy stowarzyszeń i 20 tysięcy fundacji. Mniej więcej 70 proc. z tych podmiotów jest aktywnych — mówiła Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które promuje zrównoważony rozwój i inicjuje przedsięwzięcia związane z odpowiedzialnością społeczną biznesu.
26 marca 2016 / TVPInfo
Kapitalny program
Czy CSR się opłaca? Czy firmy, które go wdrażają przynoszą większą wartość społeczeństwu?
13 listopada 2009 / Decydent & Decision Maker
Przegrana kampania
Kandydatka rządu polskiego na stanowisko sekretarza generalnego Rady Europy – minister Hanna Suchocka była członkiem grupy chadeckiej, której to grupie – zgodnie z wewnętrznymi umowami – stanowisko to miało przypaść tym razem.
7 sierpnia 2016 / Express Bydgoski
Szef nigdy nie znajduje dobrego momentu, by awansować kobietę
W Polsce – mimo wielu badań, które jasno pokazują, że kobiety na tych samych stanowiskach i tak samo przygotowane merytorycznie jak mężczyźni zarabiają mniej – ciągle nie traktuje się tego zjawiska poważnie. Często to temat żartów. Nadal wielu szefów i mężczyzn
i kobiet, jest przekonanych, że problem nie istnieje, bo w ich firmie, ich urzędzie pensje są wyrównane.
18 grudnia 2016 / debata Rzeczpospolitej
Firmy chcą maksymalizować swój pozytywny wpływ na społeczeństwo
– Biznes odchodzi od pojedynczych działań, czy to społecznych, czy to stricte charytatywnych, na rzecz pewnego całościowego, strategicznego myślenia o odpowiedzialności firmy – mówiła podczas programu Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
10 czerwca 2014 / debata Polskiej Izby Biegłych Rewidentów
Dobry raport, czyli jaki?
2014 / www.odpowiedzialnybiznes.pl
Esej o sztuce raportowania
Raportowanie społeczne to wymagający proces, gdyż łączy szereg pozornie całkowicie rozbieżnych elementów. „Esej o sztuce raportowania” odpowiada na pytania: co raportować, w jaki sposób, a także co chyba najtrudniejsze – co zrobić z gotowym raportem?
grudzień 2014 / Rzeczpospolita – Kompendium CSR
Przywództwo kobiet. Kobiety chcą, mogą, potrafią.
Udział kobiet we władzach firm wpływa także długofalowo na kulturę organizacyjną firmy. To więcej kreatywności i innowacyjności, wyższa efektywność zespołów, łatwiejsze przyciąganie talentów czy też większa satysfakcja pracowników i pracownic. Wiele firm już to zauważyło i rozpoczęło wewnętrzny monitoring pod kątem płci.
14 maja 2013 / TVN24
Inny punkt widzenia – rozmowa Grzegorzem Miecugowem
To nie był wywiad, to była prawdziwa rozmowa.
11 kwietnia 2012 / TVPInfo
Różnorodność się opłaca
11 września 2012 / FOB
CSR 2.0
26 listopada 2011 / Poranny.pl
CSR można zmierzyć
No właśnie – często się zaleca pisemne opracowania strategii CSR. Dlaczego warto tworzyć taki system?
– Bo on porządkuje rozwiązania rozproszone w firmie, nad którymi nikt nie panował i przez co nie były tak skuteczne, jak mogą być. Budowanie strategii pozwala m.in. na poznanie tzw. interesariuszy firmy: klientów, dostawców, społeczności lokalnej, organizacji branżowych – czyli wszystkich, na których firma wywiera jakiś wpływ. Istnienie takiego systemu charakteryzuje firmy dojrzałe, mające świadomość, że to może być element przewagi konkurencyjnej. To jest trend międzynarodowy. Przedsiębiorcy mają świadomość, że taka strategia jest jednym z narzędzi lepszego przygotowania się do nadchodzących zmian: demograficznych, klimatycznych czy kryzysu.
4 marca 2010 / ngo.pl
Ludzie sektora
Od podszewki zna trzy sektory. Zaczęła od polityki, trafiła do biznesu, aby zadomowić się w pozarządówce. Otwarta, tolerancyjna, zaangażowana, wie, że nie ma jednego słusznego sposobu na działanie. Trzy lata temu podjęła się prowadzenia organizacji, która znajdowała się na „rozstaju dróg”. Dziś Forum Odpowiedzialnego Biznesu postrzegane jest jako poważna i wiarygodna instytucja.
grudzień 2006 / gazeta.ngo.pl
7 grzechów głównych we współpracy z mediami
Poradnik praktyczny dla zainteresowanych.