29 czerwca 2023 / Forbes
Polskie firmy boją się różnorodności
– Wciąż za mało firm mierzy się z dostępnością swoich stron internetowych, produktów i usług dla osób z niepełnosprawnościami czy neuroróżnorodnych. Nie próbują aktywnie ich zatrudniać i zmniejszać tym samym składki na PFRON. Firmy niechętnie też ujawniają, jaki procent OzN zatrudniają. Większość firm postrzega niepełnosprawnych pracowników jako zagrożenie, bo muszą wprowadzić jakieś udogodnienia, nie wiedzą, gdzie szukać odpowiednich kandydatów do pracy, jak przeprowadzić rekrutacje i onboarding, ale przede wszystkim nie widzą w tym wartości dla zespołu – wyjaśnia Mirella Panek-Owsiańska, ekspertka CSR i zarządzania różnorodnością.
Jednocześnie zarządzanie różnorodnością staje się coraz istotniejszym elementem zarządzania w porównaniu z sytuacją 15 lat temu, bo jest coraz więcej świadomych menedżerów, a dużą rolę odgrywają potrzeby młodego pokolenia pracowników.
– Tyle że powiększa się przepaść między liderami – firmami, które wprowadzają kompleksowe i strategiczne rozwiązania, mierzą swój wpływ w zakresie zarządzania różnorodnością i korzystają z najnowszych badań i narzędzi, a firmami, które w tym obszarze nie robią nic – twierdzi Mirella Panek-Owsiańska.
13 lipca 2023 / Blog SEKTOR 3.0
O organizacjach społecznych na LinkedIn – szanse, możliwości i dobre praktyki
Czego organizacje społeczne mogą szukać a Linkedln? Jaka jest specyfika tego portalu i jakie treści powinniśmy tam zamieszczać? Mirella Panek-Owsiańska odpowiada na te i inne pytania dotyczące szans dla NGO w tej sieci społecznościowej.
listopad 2022 / Podcast Becoming a sustainable leader
Jak być odpowiedzialną liderką?
W najnowszym odcinku podcastu „Becoming a Sustainable Leader” naszą gościnią jest Mirella Panek-Owsiańska, czyli trenerka i konsultantka pomagająca firmom, które chcą być bardziej odpowiedzialne oraz organizacjom pozarządowym, które chcą być lepiej zarządzane. Prowadziła szkolenia dla kandydatek do parlamentów w Polsce, na Białorusi i na Kubie. Oprócz tego, doradzała ona prezesom i prezeskom korporacji oraz prowadziła zajęcia z zakresu CSR i PR dla studentów i studentek na różnych uczelniach.
16 lutego 2023 / Blog SEKTOR 3.0
10 osób ze świata organizacji społecznych, które warto obserwować na LinkedIn
Dlaczego warto budować markę osobistą społeczniczki lub społecznika na LinkedIn? Bo to bardzo dobre miejsce, by szukać partnerów ze świata biznesu i nie tylko. Choć serwis dynamicznie się rozwija, wciąż jest na nim niewiele osób, które w swoich działaniach kierują się ważną, społeczną misją.
Poniżej przedstawiam Wam moją subiektywną listę osób ze świata organizacji społecznych i instytucji publicznych, które publikują ciekawe treści i są ekspertami i ekspertkami w swoich dziedzinach. Publikowane przez nich posty, linki czy artykuły są ciekawe, czasem zabawne lub skłaniające do refleksji, często zapisuję je „na później” lub przesyłam dalej.
13 lutego 2023 / Blog SEKTOR 3.0
Dlaczego warto budować markę osobistą i markę swojej organizacji społecznej na LinkedIn?
Jeśli miałabym wskazać niewystarczająco wykorzystane przez polskie organizacje społeczne narzędzie służące promocji, komunikacji czy fundraisingowi, to byłby to serwis LinkedIn. Używany dużo rzadziej niż Facebook czy Instagram, dla wielu organizacji mógłby stać się cennym źródłem kontaktów z firmami, fundacjami korporacyjnymi, a także pozycjonować liderów i liderki jako osoby mające wiedzę ekspercką o wielu tematach społecznych. Ten artykuł ma zachęcić Cię do rozpoczęcia lub zwiększenia swojej aktywności na LinkedInie z korzyścią i dla Ciebie i Twojej organizacji.
31 sierpnia 2022 / Podcast IMPACTFUL
Startupy pozytywnego wpływu i impaktowa historia projektu biznesowego w trudnych czasach
Gośćmi Przemka Pohrybieniuka są Mirella Panek-Owsiańska, ekspertka CSR oraz współautorka Raportu Startupy Pozytywnego Wpływu (wyd. Akademia Leona Koźmińskiego) oraz Jakub Buga, założyciel startupu Gleevery.com, oferującego wynajmowanie różnego rodzaju sprzętów, zamiast ich nabywania i posiadania, z opcją odnawiania i ponownego ich użycia.
30 sierpnia 2022 / PRoto.pl
W Złotych Spinaczach chodzi o ponadprzeciętne sposoby na komunikowanie. Nie wystarczy być dobrym i poprawnym
PRoto.pl: W tym roku odbywa się 20. edycja Złotych Spinaczy, a Pani jest w Jury od początku. Jak wspomina Pani pierwszą edycję konkursu? Jak zmieniły się w tym czasie Złote Spinacze?
Mirella Panek-Owsiańska, Członkini Rady Szkoły Liderów, Fundacja Szkoła Liderów, jurorka konkursu Złote Spinacze: Kiedy zostałam po raz pierwszy zaproszona do jury Złotych Spinaczy, byłam rzeczniczką prasową Amnesty International onieśmieloną pozostałymi osobistościami z branży PR. Jestem wdzięczna, że przez te 20 lat mogłam nauczyć się bardzo dużo w innych obszarach PR-u niż kampanie społeczne czy kampanie NGO. Co roku bycie jurorką, czytanie prac i dyskusje z ekspertami i ekspertami w branży to dla mnie prawdziwe MBA z obszaru public relations.
26 stycznia 2022 / Forbes
Zrównoważony biznes musi być celem liderów
—Rynek pomylił się całkowicie co do tego, jakie są koszty tego, co produkuje. Mam wrażenie, że zarówno rynek, jak i liderzy nie są wciąż przygotowani do tego, że ekonomia i ich biznesy muszą stać się wrażliwe ekonomicznie — podkreślał prof. Radosław Markowski, dyrektor Ośrodka Badań nad Demokracją SWPS. O tym, jak to zmienić dyskutowali w trakcie panelu „Zrównoważone przywództwo. Czy polscy liderzy są gotowi na nowe modele zarządzania?” na Kongresie Odpowiedzialnego Kapitału „Forbesa”: Mirella Panek-Owsiańska, członkini zarządu Fundacji Szkoła Liderów, Dariusz Sokulski, dyrektor działu efektywności energetycznej w Siemens, Robert Ługowski, prezes Cobin Angels.
fot. Forbes.pl
17 marca 2022 / Sektor 3.0
Jak stworzyć i prowadzić grupę pomocową na Facebooku?
18 milionów Polek i Polaków ma konto na Facebooku. Zapewne większość z nich należy do jednej lub kilku facebookowych grup, które jednoczą ludzi o podobnych zainteresowaniach. Z grup korzysta także wiele organizacji społecznych, aktywistek i aktywistów lokalnych, którzy wykorzystują je do angażowania swoich społeczności. W ostatnich dniach, w związku z wojną w Ukrainie i falą osób uchodźczych, które przyjechały do Polski, grupy stanowią bardzo ważne miejsce wymiany informacji. Co warto wiedzieć o grupach i jak mądrze pomagać na Facebooku za ich pośrednictwem?
2 sierpnia 2021 / podcast Zrównoważony rozwój
Kobiety i zrównoważony rozwój
Kobiety wciąż stanowią mniejszość w polityce i w zarządach firm, gdzie gdzie zasiadają w większości uprzywilejowani biali mężczyźni. Rządy i wielki biznes nie robią wystarczająco dużo, aby zaadresować kryzys klimatyczny i pogłębiające się nierówności na świecie. Jednocześnie coraz więcej jest przykładów kobiet liderek w biznesie i polityce, których przywództwo pozytywnie wyróżnia się na tle innych. Jesteśmy w takim momencie, w którym właściwe wydaje się poddanie krytycznej ocenie dotychczasowe funkcjonowanie świata.
W podcaście „Zrównoważony biznes” rozmawiam o tym z Justyną Markowicz.
#023 KOBIETY A ZRÓWNOWAŻONY BIZNES | MIRELLA PANEK- OWSIAŃSKA, MIRELLAPANEKOWSIANSKA.PL
[/et_pb_code][et_pb_image src="//mirellapanekowsianska.pl/wp-content/uploads/2021/08/zrownowazony-biznes.jpg" title_text="zrownowazony-biznes" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" hover_enabled="0" global_colors_info="{}" sticky_enabled="0"][/et_pb_image][et_pb_divider disabled_on="off|off|off" _builder_version="4.16" _module_preset="default" custom_padding="11px|||||" locked="off" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure="1_2,1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" max_width="80%" global_colors_info="{}"][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="dziecisawazne" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
2022 / Podcast Civitas on air
What are social innovations?
According to Prof. Richard Hazenberg, social innovation is how we develop new products, processes, or services in society, which have to be aimed at supporting the disadvantaged and trying to come up with new solutions to existing social problems: education, puberty, etc. We have so many social issues around the world that we need to fix; in some ways, our societal structures are broken, and social innovations are those things that come in and help us to change or improve those social structures.
[/et_pb_text][et_pb_code _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" min_height="409.8px" custom_margin="-62px|||||" global_colors_info="{}"][/et_pb_code][et_pb_divider _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="dziecisawazne" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
2022 / Podcast Civitas on air
Co robimy, aby być bardziej eko? Prośrodowiskowe badania w Europie
Gościnią Mirelli Panek-Owsiańskiej jest dr Katarzyna Iwińska, kierowniczka projektu PASSION – międzynarodowego partnerstwa akademickiego dla zrównoważonego rozwoju i innowacji społecznych. Liderem projektu było Collegium Civitas, które zrealizowało go we współpracy z uczelniami z Wielkiej Brytanii, Grecji, Portugalii, Szwecji i Islandii.
Badanie zostało zrealizowane techniką CAWI na próbie 2502 osób w wieku 18–45 lat w Grecji, Polsce, Portugalii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Próba odzwierciedlała strukturę populacji ze względu na płeć, wiek i miejsce zamieszkania. Zachęcamy do zapoznania się z raportem z tego badania: http://passion.civitas.edu.pl/raport-passion.pdf
20 grudnia 2021 / Nowy Marketing
Kiedy osiągniemy równość płci?
Jeśli śledzimy postępy we wdrażaniu Celów Zrównoważonego Rozwoju, a zwłaszcza Celu 5, który mówi o równości płci, to niestety widać, że żadnego kraju na świecie nie można nazwać w pełni równym. Wystarczy prześledzić w ilu krajach kwestia równości płci nie pojawia się w konstytucji albo czy zapisy antydyskryminacyjne istnieją w innych obszarach prawa – prawie pracy, prawie rodzinnym czy spadkowym. Ważnym elementem jest kwestia udziału kobiet w polityce i życiu publicznym, ile w danym kraju mamy posłanek, senatorek czy radnych. Warto też zobaczyć jak państwo radzi sobie z kwestią przemocy wobec kobiet i zapewnienia praw reprodukcyjnych. Pamiętajmy, że w wielu krajach nadal problemem są przymusowe małżeństwa dziewczynek w wieku 15-18 lat czy okaleczanie żeńskich narządów płciowych. Ogólnoświatowym zjawiskiem jest nierówny udział kobiet i mężczyzn w obowiązkach domowych i opiekuńczych.
W wielu przypadkach nierówności są związane z tradycyjnym pojmowaniem ról, historią i polityką. Niestety, raz wywalczone prawa kobiet nie są dane na zawsze i nawet w naszym kraju można zaobserwować regres dotyczący sytuacji prawnej.
[/et_pb_text][et_pb_divider _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][/et_pb_column][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="dziecisawazne" _builder_version="4.21.0" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
2022 / Podcast Civitas on air
Sustainability education: when and how to start?
Should we teach sustainability in preschools (or is it too early)? Is it possible to teach about sustainability during online classes? Why is it worth using case-based teaching? Is people’s connectedness with nature similar in Portugal and Sweden?
[/et_pb_divider][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="dziecisawazne" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" custom_padding="||0px|||" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
2022 / Podcast Civitas on air
The future skills and sustainable education
How is sustainable education conducted in Iceland? What will be our essential future skills? Should we be afraid of technological development? Are environmentally friendly technologies, such as electric cars, equally green in Iceland and Poland?
In the third episode of our special podcast series Civitas on Air & PASSION, Mirella Panek-Owsiańska’s guest was Dr. Tryggvi Thayer from the University of Iceland. He tells us why futures studies and sustainable education are complementary fields and why they should be explored together.
[/et_pb_text][et_pb_code _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_code][et_pb_divider _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="dziecisawazne" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]2022 / Podcast Civitas on air
Jak uczyć o złożonych problemach środowiskowych?
Czym jest edukacja dla zrównoważonego rozwoju i dlaczego jest tak ważna w dzisiejszych czasach? Jak prowadzić taką edukację w akademii w sposób nieszablonowy, ciekawy i skuteczny? Zapraszamy do wysłuchania podcastu, w którym dr Katarzyna Iwińska, liderka międzynarodowego projektu PASSION, opowiada o wyjątkowym kursie, dzięki któremu wiedzę o zrównoważonym rozwoju zdobywają studenci i studentki Collegium Civitas oraz University of Northampton (UK).
Dr Iwińska jest socjolożką specjalizująca się w problematyce społecznych aspektów ochrony środowiska oraz prorektorką ds. badań naukowych w Collegium Civitas. W rozmowie z Mirellą Panek-Owsiańską dzieli się także swoimi doświadczeniami z prowadzenia zajęć o edukacji dla zrównoważonego rozwoju wśród uczniów i uczennic wydziałów nauk ścisłych i technicznych.
[/et_pb_text][et_pb_code _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_code][et_pb_divider disabled_on="off|off|off" _builder_version="4.16" custom_padding="||2px|||" hide_on_mobile="on" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure="1_2,1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" max_width="80%" custom_padding="||4px|||" global_colors_info="{}"][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="dziecisawazne" _builder_version="4.21.0" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" custom_padding="||0px|||" link_option_url_new_window="on" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
17 lipca 2022 / NaTemat.pl
Na tytuł feministki trzeba sobie zasłużyć
Gościnią najnowszego odcinka „Hallo Haller” była Mirella Panek-Owsiańska, była prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu i członkini zarządu CSR Europe oraz jedna fundatorek „Kosmosu dla dziewczynek”. Rozmawiała z Dorotą Haller o tym, dlaczego kobiety reprezentujące różne sektory powinny ze sobą współpracować, jaką rolę może odegrać wartościowa prasa w życiu małych dziewczynek oraz o tym, jak manifestować feminizm nie budując zarazem murów. – Często myślę, czy ja zasługuję na określenie feministka? Według mnie tak można nazwać kobietę, która robi wystarczająco wiele dla kobiet. Często czuję, że może mogłabym robić więcej, lepiej i inaczej. Według mnie na tytuł feministki trzeba sobie zasłużyć – stwierdziła.
[/et_pb_text][et_pb_video src="//www.youtube.com/watch?v=5V5WvQR9FAI&t=1s" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_video][et_pb_divider _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="dziecisawazne" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" custom_padding="||0px|||" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
24 lutego 2022 / Sektor 3.0
5 kampanii społecznych, które musisz znać
Kampanie społeczne pokazują nam konkretny problem społeczny. Dobre kampanie pokazują też, co my możemy zrobić, żeby ten problem rozwiązać. Bardzo dobre kampanie społeczne żyją długo i zmieniają świat. Poznaj wybrane przeze mnie kampanie z minionych lat i dowiedz się, dlaczego odniosły sukces!
[/et_pb_text][et_pb_image src="//mirellapanekowsianska.pl/wp-content/uploads/2022/12/blog-sektor30kampanie-spo.jpg" title_text="blog-sektor30kampanie-spo" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_image][et_pb_divider _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][/et_pb_column][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="dziecisawazne" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
21 kwietnia 2021 / Rzeczpospolita
Dzień Ziemi to międzynarodowe święto hipokryzji
– Wiele firm zdaje sobie sprawę z wagi kwestii środowiskowych w swojej działalności i stara się przekształcać swój model biznesowy tak, żeby był np. mniej energochłonny, stosują materiały z recyklingu, ograniczają produkcję plastiku, dbają o zachowanie różnorodności biologicznej. Są to działania długofalowe, ale robione strategicznie i w sposób ciągły – komentuje w rozmowie z „Rzeczpospolitą” Mirella Panek-Owsiańska, ekspertka CSR. – Niestety, dla wielu firm Dzień Ziemi to takie ekologiczne Mikołajki, kiedy można pochwalić się jednorazową akcją, która ładnie wygląda w mediach – dodaje.
[/et_pb_text][et_pb_divider _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="dziecisawazne" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" custom_padding="||0px|||" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
3 września 2021 / podcast Ofeminin
Czego pragną dziewczyny? Władzy!
Odcinek podcastu skupia się na przywództwie kobiet. Czy łatwo to osiągają? Rozmawiamy o tym z Mirellą Panek-Owsiańską, ekspertką ds. biznesu i komunikacji, która szkoli, występuje publicznie i edukuje między innymi na temat przywództwa kobiet. Dowiecie się, jakimi cechami wyróżniają się polityczki, z jakimi stereotypami muszą mierzyć się przyszłe kierowniczki oraz dlaczego świat nie ufa jeszcze ekspertkom.
[/et_pb_text][et_pb_code _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_code][et_pb_divider _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="dziecisawazne" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" custom_padding="||0px|||" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
23 czerwca 2021 / podcast Forbes Women
By mierzyć się z nierównościami i luką płacową, potrzeba nam zmian systemowych
Bardzo ważnym jest, by głos kobiet był słyszany nie tylko w firmach, ale także w przestrzeni publicznej. Pamiętajmy, że wnosi on inną perspektywę, która wynika z faktu bycia kobietą i tego, że na wiele spraw patrzymy inaczej – mówi w Podcaście „Forbes Women” Mirella Panek-Owsiańska, członkini Zarządu Fundacji Szkoła Liderów, ekspertka CSR i zarządzania różnorodnością.
[/et_pb_text][et_pb_image src="//mirellapanekowsianska.pl/wp-content/uploads/2023/07/podcast-Forbes-Women.jpeg" title_text="podcast Forbes Women" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure="1_2,1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" max_width="80%" custom_padding="||0px|||" global_colors_info="{}"][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="dziecisawazne" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
2 lutego 2021 / Sektor 3.0
Marketing zaangażowany społecznie, czyli wszyscy wygrywają
A gdyby firma zachęcała swoich klientów i klientki do zakupu wybranego produktu i część zysków ze sprzedaży przekazywała konkretnej organizacji? Tak działa mechanizm CRM (ang. cause related marketing), czyli marketing zaangażowanego społecznie, który dla firmy może być częścią strategii CSR, dla organizacji społecznych elementem fundraisingu i początkiem współpracy z biznesem, zaś dla klientów możliwością wyboru produktów, które dodatkowo wspierają ważne cele społeczne.
[/et_pb_text][et_pb_image src="//mirellapanekowsianska.pl/wp-content/uploads/2021/02/crm-copy.jpg" title_text="crm-copy" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_image][et_pb_divider _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][/et_pb_column][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][et_pb_divider disabled_on="off|off|on" _builder_version="4.21.0" custom_margin="||||false|false" hide_on_mobile="on" locked="off" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="dziecisawazne" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" min_height="221px" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
29 września 2020 / ngo.pl
POD LUPĄ: Dlaczego (nie) pracuję w organizacji? Mirella Panek-Owsiańska: Jasne i ciemne strony administracji, biznesu i akademii
Doświadczenia pracy w różnych sektorach pomagają zrozumieć współczesny świat i poznać rozmaite punkty widzenia. Osoby zarządzające organizacjami pozarządowymi powinny posiadać doświadczenie pracy w innym sektorze oraz możliwości stałego kontaktu i wymiany doświadczeń z osobami kierującymi firmami czy instytucjami publicznymi.
[/et_pb_text][et_pb_image src="//mirellapanekowsianska.pl/wp-content/uploads/2023/07/wywiad-ngopl.png" title_text="wywiad ngopl" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_image][et_pb_divider _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure="1_2,1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" max_width="80%" global_colors_info="{}"][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="dziecisawazne" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]11 grudnia 2019 / Effie
20-lecie Effie Poland
Z okazji 20 lat konkursu Effie Poland opowiadam o kampaniach społecznych z obszaru Pro-bono.
[/et_pb_text][et_pb_video src="//youtu.be/mAF5s3tFQf4" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_video][et_pb_divider _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][/et_pb_column][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="dziecisawazne" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]27 lipca 2020 / Newseria
Polskie spółki nie mają strategii redukcji emisji CO2
– Europejski Zielony Ład, który jest w tej chwili jedną z najważniejszych polityk unijnych, przewiduje, że do 2030 roku Unia Europejska powinna o połowę obniżyć swoje emisje, a do 2050 roku stać się neutralna klimatycznie. Dla polskich firm to zarówno szansa, jak i zagrożenie. Jeżeli wypadniemy za burtę, nie dostaniemy finansowania na transformację naszych przedsiębiorstw w stronę zielonej gospodarki i zrównoważonego rozwoju. UE przeznacza na to ogromne fundusze, ale jeśli polskie firmy nie będą miały strategii klimatycznych i nie będą świadome, że to jest w tej chwili najważniejszy kierunek, w którym Unia podąża, to niestety będą mieć problemy z dostępem do kapitału – mówi agencji Newseria Biznes Mirella Panek-Owsiańska, ekspert ds. CSR, była członkini zarządu CSR Europe i wieloletnia prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
[/et_pb_text][et_pb_divider disabled_on="off|off|off" _builder_version="4.21.0" custom_margin="||||false|false" hide_on_mobile="on" locked="off" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="dziecisawazne" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
19 sierpnia 2020 / ngo.pl
10 stron internetowych polskich organizacji, z których warto uczyć się jak angażować
Strona internetowa organizacja dawno przestała być tylko statyczną wizytówką, zawierającą jedynie adres i sprawozdania roczne. Dla wielu organizacji staje się ważnym narzędziem komunikacji i fundraisingu, pokazując ich misję oraz działania, zachęcając do zaangażowania osobistego lub finansowego. Przeanalizowałam 10 stron polskich organizacji, które robią to dobrze, ładnie oraz skutecznie i mogą stać się inspiracją dla innych.
[/et_pb_text][et_pb_image src="//mirellapanekowsianska.pl/wp-content/uploads/2023/06/strony-www-NGO.jpg" title_text="strony www NGO" align="center" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_image][et_pb_divider _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure="1_2,1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" max_width="80%" global_colors_info="{}"][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="dziecisawazne" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]16 lipca 2019 / MyCompany Polska
Budżet mały-doskonały
– Nie miałyśmy kapitału finansowego, ale miałyśmy ludzki. Każda z dziewięciu założycielek fundacji reprezentowała wiedzę i umiejętności w jakiejś dziedzinie: marketingu, dziennikarstwie, grafice, mediach społecznościowych. To był nasz największy atut. Podobnie jak bogata sieć kontaktów, która pomogła nam zbudować społeczność na Facebooku i dotrzeć do liderów opinii – mówi Mirella Panek-Owsiańska, współzałożycielka „Kosmosu dla dziewczynek”, członkini zarządu CSR Europe i jurorka Effie 2019. – Najtrudniejsze było to, że żadna z nas nie miała doświadczenia we wprowadzaniu na rynek tytułu prasowego.
[/et_pb_text][et_pb_divider _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="dziecisawazne" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]8 marca 2018 / dziecisaważne.pl
Twórczmy środowisko, w którym dziewczynki mogą dorastać w poczuciu pewności siebie i siły sprawdzej
Mirella Panek-Owsiańska: Rodzice mogą świadomie dobierać lektury, pokazywać żeńskie bohaterki, zwłaszcza że ostatnio na rynku ukazało się kilka książek o takich kobietach. Mogą zwracać uwagę na język, wyeliminować dyskryminujące określenia. Mogą zachęcać do odkrywania własnych pasji bez względu na to, czy jest to balet, czy budowa robotów (obie te rzeczy fascynują np. moją 9-letnią córkę).
[/et_pb_text][et_pb_divider _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][/et_pb_column][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="dziecisawazne" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]15 kwietnia 2020 / ngo.pl
5 trendów fundraisingu online
Jak pozyskiwać fundusze na działalność organizacji? Czy warto jeszcze wysyłać maile z prośbą o wsparcie, zainwestować w darczyńców regularnych, a może zatrudnić do fundraisingu boty? Poczytajcie o nowych i wciąż aktualnych trendach w fundraisingu online.
[/et_pb_text][et_pb_divider disabled_on="off|off|off" _builder_version="4.16" custom_margin="||13px|||" hide_on_mobile="on" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="expres bydgoski" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
7 czerwca 2020 / Sektor 3.0
Biznes i 10 hasztagów, które niosą pomoc
Okres pandemii okazał się trudny nie tylko dla służby zdrowia, ale także dla wielu firm i organizacji społecznych. Warto przyjrzeć się inicjatywom, w które zaangażowany był biznes, bo okazuje się, że firmowa pomoc to nie tylko przekazywanie funduszy na rzecz szpitali. Profesjonalna komunikacja, zaangażowany zespół, dobra identyfikacja wizualna i świetne wykorzystanie internetu – to znaki rozpoznawcze projektów, które urodziły się w sieci. Projektów, w których firmy, organizacje i osoby fizyczne przy użyciu mediów społecznościowych i internetu zmobilizowały siebie i innych do pomocy w czasach kryzysu.
[/et_pb_text][et_pb_divider _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure="1_2,1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" max_width="80%" global_colors_info="{}"][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="jak wychowac" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
10 maja 2017 / Gazeta Wyborcza
Jak wychować dziewczynkę. Czy moja córka będzie feministką?
„Naszym magazynem, szkoleniami oraz badaniami nad tym, czym jest dzisiaj „dziewczyńskość”, chcemy zainicjować publiczną debatę dotyczącą wychowywania dziewczynek, stereotypów, itd.” – opowiada jedna z fundatorek Mirella Panek-Owsiańska.
[/et_pb_text][et_pb_divider _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][/et_pb_column][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="przywodczynie" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]19/2017 / As Biznesu
Liderki – wspierajmy się!
Temat przywództwa kobiet coraz częściej pojawia się w debacie publicznej, wywoływany czy to przez kampanię Hillary Clinton w wyborach prezydenckich w USA, wypowiedzi 19-letniej laureatki Pokojowej Nagrody Nobla – Malali Yousafzai czy kolejne książki Sheryl Sandberg, wiceszefowej Facebooka.Coraz więcej badań skupia się na stylach przywództwa, analizując czy jest on związany z płcią i na ile większy udział kobiet jest korzystny dla całej organizacji. Niektórzy prognozują wręcz, że XXI wiek będzie należał do kobiet.
[/et_pb_text][et_pb_divider disabled_on="off|off|off" _builder_version="4.16" custom_margin="||13px|||" hide_on_mobile="on" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure="1_2,1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" max_width="80%" custom_padding="||6px|||" global_colors_info="{}"][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="Puls Biznesu" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
12 lutego 2017 / Puls Biznesu
Jest wiele ciekawych rzeczy do zrobienia razem
— Tak zwany trzeci sektor, czyli sektor organizacji pozarządowych, składa się z fundacji i stowarzyszeń. W Polsce jest zarejestrowanych około 100 tysięcy stowarzyszeń i 20 tysięcy fundacji. Mniej więcej 70 proc. z tych podmiotów jest aktywnych — mówiła Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które promuje zrównoważony rozwój i inicjuje przedsięwzięcia związane z odpowiedzialnością społeczną biznesu.
[/et_pb_text][et_pb_divider disabled_on="off|off|off" _builder_version="4.21.0" hide_on_mobile="on" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="debata Rzepy" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
18 grudnia 2016 / debata Rzeczpospolitej
Firmy chcą maksymalizować swój pozytywny wpływ na społeczeństwo
– Biznes odchodzi od pojedynczych działań, czy to społecznych, czy to stricte charytatywnych, na rzecz pewnego całościowego, strategicznego myślenia o odpowiedzialności firmy – mówiła podczas programu Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
[/et_pb_text][et_pb_divider _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][/et_pb_column][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="KR w Polsce" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]21 marca 2017 / FOB
5 lat Karty Różnorodności w Polsce
[/et_pb_text][et_pb_video src="//youtu.be/_CuiQyPck2I" src_webm="" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_video][et_pb_divider disabled_on="off|off|off" _builder_version="4.16" hide_on_mobile="on" global_colors_info="{}"]
[/et_pb_divider][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure="1_2,1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" max_width="80%" custom_padding="||6px|||" global_colors_info="{}"][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="expres bydgoski" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
7 sierpnia 2016 / Express Bydgoski
Szef nigdy nie znajduje dobrego momentu, by awansować kobietę
W Polsce – mimo wielu badań, które jasno pokazują, że kobiety na tych samych stanowiskach i tak samo przygotowane merytorycznie jak mężczyźni zarabiają mniej – ciągle nie traktuje się tego zjawiska poważnie. Często to temat żartów. Nadal wielu szefów i mężczyzn
i kobiet, jest przekonanych, że problem nie istnieje, bo w ich firmie, ich urzędzie pensje są wyrównane.
[/et_pb_divider][/et_pb_column][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="Kapitalny program" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
26 marca 2016 / TVPInfo
Kapitalny program
Czy CSR się opłaca? Czy firmy, które go wdrażają przynoszą większą wartość społeczeństwu?
[/et_pb_text][et_pb_divider _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure="1_2,1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" max_width="80%" custom_padding="||6px|||" global_colors_info="{}"][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="esej o sztuce raportowania" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]2014 / www.odpowiedzialnybiznes.pl
Esej o sztuce raportowania
Raportowanie społeczne to wymagający proces, gdyż łączy szereg pozornie całkowicie rozbieżnych elementów. „Esej o sztuce raportowania” odpowiada na pytania: co raportować, w jaki sposób, a także co chyba najtrudniejsze – co zrobić z gotowym raportem?
[/et_pb_text][et_pb_divider disabled_on="off|off|off" _builder_version="4.21.0" custom_margin="||8px|||" hide_on_mobile="on" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="Rozmowa Grzegorzem Miecugowem" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
14 maja 2013 / TVN24
Inny punkt widzenia – rozmowa Grzegorzem Miecugowem
To nie był wywiad, to była prawdziwa rozmowa.
[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="Przywództwo kobiet. " _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]grudzień 2014 / Rzeczpospolita – Kompendium CSR
Przywództwo kobiet. Kobiety chcą, mogą, potrafią.
Udział kobiet we władzach firm wpływa także długofalowo na kulturę organizacyjną firmy. To więcej kreatywności i innowacyjności, wyższa efektywność zespołów, łatwiejsze przyciąganie talentów czy też większa satysfakcja pracowników i pracownic. Wiele firm już to zauważyło i rozpoczęło wewnętrzny monitoring pod kątem płci.
[/et_pb_text][et_pb_divider disabled_on="off|off|off" _builder_version="4.16" hide_on_mobile="on" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="Dobry raport PIBR" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
10 czerwca 2014 / debata Polskiej Izby Biegłych Rewidentów
Dobry raport, czyli jaki?
[/et_pb_text][et_pb_divider disabled_on="off|off|off" _builder_version="4.21.0" custom_margin="||8px|||" hide_on_mobile="on" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure="1_2,1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" max_width="80%" global_colors_info="{}"][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][et_pb_divider disabled_on="off|off|off" _builder_version="4.16" hide_on_mobile="on" global_colors_info="{}"]
[/et_pb_divider][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="CSR można zmierzyć" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
26 listopada 2011 / Poranny.pl
CSR można zmierzyć
No właśnie – często się zaleca pisemne opracowania strategii CSR. Dlaczego warto tworzyć taki system?
– Bo on porządkuje rozwiązania rozproszone w firmie, nad którymi nikt nie panował i przez co nie były tak skuteczne, jak mogą być. Budowanie strategii pozwala m.in. na poznanie tzw. interesariuszy firmy: klientów, dostawców, społeczności lokalnej, organizacji branżowych – czyli wszystkich, na których firma wywiera jakiś wpływ. Istnienie takiego systemu charakteryzuje firmy dojrzałe, mające świadomość, że to może być element przewagi konkurencyjnej. To jest trend międzynarodowy. Przedsiębiorcy mają świadomość, że taka strategia jest jednym z narzędzi lepszego przygotowania się do nadchodzących zmian: demograficznych, klimatycznych czy kryzysu.
[/et_pb_text][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label=" Przegrana kampania" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]13 listopada 2009 / Decydent & Decision Maker
Przegrana kampania
Kandydatka rządu polskiego na stanowisko sekretarza generalnego Rady Europy – minister Hanna Suchocka była członkiem grupy chadeckiej, której to grupie – zgodnie z wewnętrznymi umowami – stanowisko to miało przypaść tym razem.
[/et_pb_text][et_pb_divider disabled_on="off|off|off" _builder_version="4.16" hide_on_mobile="on" locked="off" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="7 grzechów głównych" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
grudzień 2006 / gazeta.ngo.pl
7 grzechów głównych we współpracy z mediami
Poradnik praktyczny dla zainteresowanych.
[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="Ludzie sektora" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]4 marca 2010 / ngo.pl
Ludzie sektora
Od podszewki zna trzy sektory. Zaczęła od polityki, trafiła do biznesu, aby zadomowić się w pozarządówce. Otwarta, tolerancyjna, zaangażowana, wie, że nie ma jednego słusznego sposobu na działanie. Trzy lata temu podjęła się prowadzenia organizacji, która znajdowała się na „rozstaju dróg”. Dziś Forum Odpowiedzialnego Biznesu postrzegane jest jako poważna i wiarygodna instytucja.
[/et_pb_text][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="CSR 2.0" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]11 września 2012 / FOB
CSR 2.0
[/et_pb_text][et_pb_video src="//youtu.be/KuypPGXwSiY" _builder_version="4.21.0" _module_preset="default" global_colors_info="{}"][/et_pb_video][et_pb_divider disabled_on="off|off|off" _builder_version="4.16" hide_on_mobile="on" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][et_pb_text disabled_on="off|off|" admin_label="CSR można zmierzyć" _builder_version="4.16" text_font="Open Sans Light||||" text_text_color="#000000" link_text_color="#0c71c3" header_font="Open Sans Light||||" header_font_size="45" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat" use_border_color="off" global_colors_info="{}"]
11 kwietnia 2012 / TVPInfo
Różnorodność się opłaca
[/et_pb_text][et_pb_divider disabled_on="off|on|on" _builder_version="4.21.0" hide_on_mobile="on" global_colors_info="{}"][/et_pb_divider][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure="1_2,1_2" use_custom_gutter="on" padding_mobile="off" column_padding_mobile="on" admin_label="row" _builder_version="4.21.0" background_color="rgba(0,0,0,0)" parallax="on" parallax_method="off" width_tablet="" width_phone="90%" width_last_edited="on|phone" max_width="80%" overflow-x="hidden" overflow-y="hidden" global_colors_info="{}"][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.16" custom_padding="|||" global_colors_info="{}" custom_padding__hover="|||"][et_pb_divider disabled_on="off|off|off" _builder_version="4.16" hide_on_mobile="on" global_colors_info="{}"]
[/et_pb_divider][/et_pb_column][et_pb_column type="1_2" _builder_version="4.16" custom_padding="|||" global_colors_info="{}" custom_padding__hover="|||"][et_pb_divider disabled_on="off|off|off" _builder_version="4.21.0" hide_on_mobile="on" global_colors_info="{}"]
[/et_pb_divider][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]